Så hjälpte vi Apoteket att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke


”Att kunna förstå varandra, vilken nivå man vill nå och vilket resultat man önskar, det kräver djup förståelse. Med Oddwork infriades det från start. Nu har vi ett EVP som träffar helt rätt om Apoteket som arbetsgivare.”— Carolina Emanuelson, Talent Acquisition & Employer Branding Lead
Attrahera kompetens och stärka Apotekets employer brand
Uppdrag:
🎯 Sticka ut kommunikativt, attrahera farmaceuter & fler kompetenser
🎯 Skapa intern stolthet
🎯 Samla organisationen kring ett tydligt EVP
Employer branding i praktiken
Vad vi gjorde:
🛠 Employer Value Proposition
🛠 Koncept & kommunikationsguidebook
🛠 Fotografering och film
🛠 Jobbannonsguide
🛠 Karriärsida
🛠 Kommunikationsstöd
Metod: Workshops, intervjuer, survey, konkurrent- & omvärldsanalyser
Ett helt nytt arbetsgivarvarumärke som lever i hela organisationen
Resultat:
✨ Nya arbetsgivarvarumärket ”Vi är Apoteket”
✨ EVP som är relevant, hållbart & förankrat hos 3 000+ medarbetare
✨ Starkare position som originalet med samhällsuppdrag
✨ Tydligare rekryteringskommunikation
✨ Ökad intern stolthet & tydlighet
Konkreta effekter av ett starkare employer brand
Siffror:
📈 EVP & kommunikation används i hela organisationen
📈 Enhetligt budskap i rekrytering & employer branding
📈 3 000+ medarbetare nås av samma EVP
