SEBS x Oddwork – tillsammans för framtidens arbetsliv

Oddwork går in som community partner till Sweden Employer Branding Summit 26

GÖTEBORG | 3 NOVEMBER 2025

I takt med att arbetslivet förändras växer också behovet av forum där man kan dela kunskap och idéer om hur företag bygger starkare arbetsgivarvarumärken. Sweden Employer Branding Summit (SEBS), tidigare Magnet Summit, är just ett sånt forum – en plats som samlar HR, marknadsförare, kommunikatörer och ledare från hela landet för att utveckla employer branding som strategisk del av affären.

Nu går Oddwork in som community partner inför SEBS26. Här hjälps vi åt att skapa en gemensam plattform för lärande, konkreta metoder och modiga samtal, med employer branding i centrum.

Vid rodret av SEBS står Helena Rex. Med lång erfarenhet av ledarskap, kultur och employer branding banar hon väg för framtidens arbetsgivarvarumärken – där människor och verksamheter utvecklas sida vid sida.

”Vi samarbetar för ett arbetsliv i förändring – för att visa att employer branding inte är en kampanjfråga, utan en affärskritisk strategi som avgör vilka arbetsgivare som lyckas.”

“Kulturen, människorna och ledarskapet är det som bygger framtidens arbetsliv,” säger Helena.

“Jag ville skapa ett sammanhang där man inte står ensam utan delar både utmaningar, lärdomar och framgångar. SEBS & Network är just den platsen. Där människor med hjärta för employer branding möts för att dela insikter, framtidsspaningar och verktyg som gör skillnad – där talang, teknologi och värderingar tillsammans driver tillväxt.”

Och kanske är det just enkelheten i den tanken som gör SEBS så relevant just nu. I en tid där AI, ekonomi och omvärldsläge pressar organisationer till snabb förändring – är det många som funderar på hur företagskultur och arbetsgivarvarumärke behöver anpassas. SEBS vill vända på det perspektivet och visa att medarbetarupplevelsen inte endast är ett HR-ämne, utan en fråga om affärsvärde, innovation och framtidstro.

Från hype till handling

Årets tema på SEBS, Från Hype till Handling, sammanfattar ambitionen: att gå från fina ord till konkret arbete. Det innebär ett format där vi samarbetar interaktivt genom gemensamma samtal och workshops. Där vi delar verkliga erfarenheter om både framgångar och lärdomar.

“Vi pratar ofta om allt som går bra,” säger Helena. “Men det är minst lika värdefullt att dela det som varit svårt eller oväntat. Det är där utvecklingen händer och det är just därför SEBS finns. För att vi ska kunna lära av varandra och växa tillsammans.”

Att växa genom generositet och lärande är en naturlig utgångspunkt för Oddwork. För oss blir samarbetet inför SEBS en möjlighet att tillsammans med branschen fördjupa samtalet om employer branding, och samtidigt utforska nya idéer och branschens framtid.

“Vi är jätteglada över att se hur SEBS har utvecklats,” säger Oddworks Head of Employer Branding och medgrundare Charles Sinclair. “I en värld där både arbetsmarknad och kandidatbeteende utvecklas i allt snabbare takt behöver vi utveckla arbetsgivarvarumärken som både stärker medarbetare och driver verksamheten framåt. SEBS blir ett självklart sätt för oss att bidra till utvecklingen av hela branschen.”

Ett partnerskap byggt på nyfikenhet

Oddworks medverkande handlar om att vara del av ett större samtal. Att tillsammans bidra till ett klimat där arbetsgivare inspireras att göra de konkreta förändringar som vi vet bidrar till relevanta och attraktiva arbetsgivarvarumärken.

För Helena är det också viktigt att SEBS rör sig nationellt.

“Vi heter Sweden Employer Branding Summit – inte Stockholm,” säger hon med ett leende. “SEBS26 den 10 mars är för hela landet. Vi vill att alla, oavsett var man verkar, ska känna sig del av Sveriges största mötesplats för employer branding. Samtidigt vill vi växa – med initiativ och samarbeten även utanför Stockholm. Att ha Oddwork med, som har närvaro i både Stockholm och Göteborg, är med gör den visionen möjlig.”

“Det här är något vi bygger tillsammans,” fortsätter Helena. “Och då vill jag göra det med de som är bäst, och där är Oddwork en perfekt partner.”

“Jag är verkligen glad för samarbetet med Oddwork,” säger Helena. “Det känns naturligt, för SEBS handlar om att bygga ett community tillsammans med ledande och engagerade partners.”

SEBS 26 – Från Hype till Handling på Sergel Hub

Den 10 mars samlas branschen på Sergel Hub i Stockholm för SEBS 26. Det blir en dag fylld av erfarenheter, insikter och samtal om hur vi stärker arbetsgivarvarumärken och utvecklar arbetslivet tillsammans. Redo att säkra din plats? Hör av dig till oss på Oddwork för att få en VIP-kod till biljetterna.

👉 Du hittar mer info inför dagen här!

Vi ses där!

📬 Prenumerera på nyheter

Vill du ha fler insikter som dessa? Prenumerera på vårt nyhetsbrev eller hör av dig. Vi älskar att prata annonser, data och framtidens talanger. 

Relaterade insights

News

NEWS Life Inside lanserar AI Video Agent

Läs mer

Martina Myrén och Alexandra Åhre sitter bredvid varandra med varsin laptop framför sig som dom arbetar på. De sitter vid ett konferensbord på en veranda och i bakgrunden ser man en blå himmel och gröna träd. Alexandra har på sig en rosa skjorta, medan Martina har en svart kavaj med vit tröja därunder.

Employer Branding

Vad säger AI om ditt företag – och hur kan du påverka svaret?

Läs mer

Bild på tre personer som sitter och dricker kaffe runt ett cafébord

Employer Branding

Datadrivet employer branding med stöd av KPI:er

Läs mer