Rekrytering
OBOS:20 rekryteringar på 18 månader
OBOS, grundat 1929, är en av Nordens ledande bostadsutvecklare. Med visionen att uppfylla människors bostadsdrömmar utvecklar de framtidens samhällen genom effektivt byggande och strategiska markköp. I början av 2019 fick vi på Oddwork möjligheten att tillsammans med OBOS uppfylla ännu fler drömmar – vi pratar givetvis karriärdrömmar!
Uppdraget
Öppna dörren för fler talanger
Tomas Turnéus axlade titeln regionchef på OBOS under våren 2021, just när bolaget befann sig mitt i en spännande expansiv fas. Efter ett tidigare Employer branding-samarbete under 2019, blev vi väldigt glada över att få fortsätta vår resa tillsammans – denna gång för att hitta fler talanger som ville bli en del av OBOS varma kultur.
“Jag upplever medarbetarna på Oddwork som härliga, kompetenta och personliga. De är tillgängliga, återkopplande och ryggar inte för svåra frågor. Vi har väldigt roligt tillsammans.”
— TOMAS TURNÈUS, REGIONCHEF PÅ OBOS
Vad vi gjorde
20 tillsättningar på 18 månader
Sedan vårt samarbete startade har vi tillsammans tillsatt totalt 20 olika roller till OBOS och deras tre varumärken. Alltifrån projektledare och projektutvecklare till säljare. I våra rekryteringsprocesser har vi haft stort fokus på employer branding och att sprida vidare den interna stolthet som finns innanför väggarna hos OBOS – hela vägen ut till kandidaterna. Från jobbannonser till bemötande och onboarding har vi sett till att fånga OBOS unika tonalitet och själ på bästa sätt för att matcha företaget med rätt personlighet.
”Det har varit väldigt roligt att samarbeta med OBOS och representera deras välkända varumärke. De är alltid lika tillmötesgående och öppna inför vad vi behöver göra tillsammans för att uppnå resultat och komma i mål.”— Nathalie Björkman, Employer Branding Advisor
Tack OBOS för vårt samarbete hittills! Vi ser fram emot att rekrytera fler nyckelspelare som är redo att bli en del av något större och uppfylla människors bostadsdrömmar – från detaljplan till inflyttningsfest!