Employer Branding
If Skadeförsäkring: Nordiskt employer branding samarbete
If är Nordens största skadeförsäkringsbolag med cirka 3,7 miljoner kunder och 7 900 medarbetare i Norden och Baltikum. För att förstärka sin position som attraktiv arbetsgivare i branschen inleder man nu ett samarbete med employer branding byrån Oddwork.
Uppdraget
Öka medvetenheten
– If Skadeförsäkring befinner sig i en expansiv fas som arbetsgivare där man nu vill öka sin arbetsgivarvarumärkeskännedom hos både nuvarande och nya målgrupper. Det känns väldigt roligt att få inleda ett samarbete med ett så välkänt varumärke som har så mycket spännande att berätta för sin omvärld, säger Niklas Kekonius, Head of Business Development på Oddwork.
I uppdraget ingår ansvar för If Skadeförsäkrings digitala marknadsföring av arbetsgivarvarumärke och företagskultur i samtliga nordiska länder.
Vad vi gjorde
Synlighet i digitala kanaler
– Vårt mål är att skapa en större medvetenhet om If Skadeförsäkring som attraktiv arbetsgivare samt i större utsträckning öka attraktionskraften att växa tillsammans med oss som medarbetare. If är en bra arbetsgivare, med många möjligheter som vi är stolta över, säger Johanna Jonsson, Talent Aquisition Partner på If Skadeförsäkring.
”För oss är det viktigt att samarbeta med en partner som både har god expertis inom området men som också ger oss möjlighet att bolla idéer och tankar. Vi både tror och ser att vårt samarbete med Oddwork kommer bidra till att attrahera fler duktiga medarbetare.”— Johanna Jonsson, Talent Aquisition Partner på If Skadeförsäkring