Employer Branding

Sendify: Att skapa EVP- och aktiveringsstrategi – del ett

Har du någonsin hört om en sann rebell inom den traditionella fraktindustrin? Sendify, född i hjärtat av Göteborg, är precis det – en webbaserad frakttjänst som jämställer spelplanen för global handel för små och stora företag.

Utmaningen

Under de senaste åren har Sendify haft fokus på intäkter och organisatorisk tillväxt. De öppnade ett nytt kontor i Tyskland och expanderade företaget snabbt. Som ett resultat av denna omfattande uppskalning insåg Sendify behovet av att säkerställa en hög grad av människors samstämmighet inom organisationen. Delade värderingar, mål och attityder behövde ses över för att tydliggöra och skapa samstämmighet kring den kultur som Sendify borde inkapsla och erbjuda på talangmarknaden. Med andra ord ville de återuppliva kulturen.

Uppdraget

Att blåsa liv i företagskulturen genom att göra ett omtag på Sendifys värderingar och skapa ett EVP som fångar Sendifys kultur. Genom att involvera medarbetarna i processen ökar vi samtidigt engagemanget internt.  

Lösningen

Hur bygger du på bästa sätt en företagskultur från grunden? Självklart vet alla arbetsgivarvarumärkesentusiaster redan svaret: ett EVP. 

Resultatet

Tillsammans med medarbetarna Sendify introducerade vi nya kärnvärderingar och ett omgjort arbetsgivarlöfte, vilket omvandlade Sendifys arbetsgivarvärden till en målande berättelse snarare än bara ännu en tråkig textrad. 

”Vi – medarbetarna på Sendify är hörnstenen i Sendifys resa. Genom att omvärdera vårt EVP har vi säkerställt att vi bygger på något som vi står för.”
— Fredrik Edeland, grundare & VD

Nu, med EVP:et färdigt och en uppsättning värderingar snyggt dokumenterade och delade i hela organisationen, var nästa steg tydligt. Låt oss aktivera! 

Redo att hitta styrkan i ditt employer brand?

Kontakta oss